الانتفاضه الفلسطينيه الثالثه - انا مصرى - انا مشارك

24 يونيو 2011

يوميات طالب بكلبة الزراعه - 1

**دا الجزء الاول من اليوميات فى يوميات تانيه ان شاء الله ربنا يوفقنى وانزلها بس لما نشوف راى الناس فى الكلام دا الاول اكمل ولا ............

بقالى سنين وسنين وسنيين****قاعد فيكى يا نور العين

قلت ممكن فى يوم اتخرج **** وابقى حققت مراد اللعين

قلت اذاكر احضر واصحى ****لكن صعبه وطلعت عينى

قالو نبات ميكنه محاصيل ****ارصاد حشرات حيوان بساتين

ادى حياتى وبحكى انا فيها ****كل يوم بعيد انا فيها

رايح فين رايح الكليه ***** جاى منين جاى من الكليه

وبنعمل ايه بقى فى الكليه **** شفوى وعملى ونظرى وبرده

بنسقط مش عارف ليه

قاعد انا بقى فى الساحه**** والطلاب ماشيه ومرتاحه

الى بيحضر والى مهرتل ****والى منفض والى مأنتم

واقفين قاعدين رايحيين جايين**** ولا تعرف دول اصلاا مين

جايين ليه جايين نحضر **** يعنى تذاكر يقولك نفض

واحد شاطر منه نلخص ***** خطه منعكش منه ما بفهم

يقولك اعقل انتا لاقى ****بلا فى المكتبه هناك هنصور

اذاكر ماده ولا اتنينن *** وانا مفضاش غير ساعتين

يوم الاحد والاتثنين**** كل يوم فى امتحانيين

اذاكر احصاء ولا علوم *** ماهو فى بكره كمان اثنين

هسلم امرى انا لله *** وهذاكر احصا لوش الفجر

راح اللجنه وشاف الورقه *** ولا فى حاجه من الى ذاكرها

ادى اخرتها

فى 4/6 اول يوم **** فى امتحانات اخر العام

دى مواد نظرى **** بعد الشفوى قبليه عملى

ادى سنين وسنين وسنين *** شكلى مطول فيكى ياعين


ليست هناك تعليقات: